دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

یک اقتصاددان اسرائیلی تخمین زد که جنگ در نوار غزه تاکنون بیش از ۶۷.۳ میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است.

سرمایه اسرائیل در تیررس حزب الله

همشهری آنلاین؛ یک اقتصاددان اسرائیلی تخمین زد که جنگ در نوار غزه تاکنون بیش از ۶۷.۳ میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است.

تاکنون جنگ بیش از ۲۵۰ میلیارد شیکل (۶۷.۳ میلیارد دلار) برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته است و دستگاه دفاعی خواهان افزایش سالانه حداقل ۲۰ میلیارد شیکل (۵.۴ میلیارد دلار) است. لیومی به کانال ۱۲ اسرائیل گفت.

وی افزود: کسری بودجه بسیار بیشتر است، ما افراد تخلیه شده، مجروح و نیازهای اقتصادی زیادی داریم که حتی در هزینه جنگ محاسبه نمی شود.

در همین راستا، پروفسور یاکوف فرانکل، برنده جایزه اقتصاد اسرائیل و رئیس سابق بانک اسرائیل، گفت: فوری ترین و مهم ترین کار مقابله با کسری بودجه است .

وی افزود: سال ۲۰۲۳ بدون کسری آغاز شد و از آن به بعد وضعیت بدتر شد و در پایان ژوئیه گذشته کسری به ۸.۱ درصد رسید، حدود ۱۵۵ میلیارد شیکل (۴۲ میلیارد دلار) و باید پوشش داده شود.

کانال ۱۲ اسرائیل می‌گوید: «بازارهای بین‌المللی صبرشان را نسبت به اسرائیل از دست داده‌اند. گیل شوید، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت فناوری پیشرفته چک پوینت، گفت: «ما شاهد نشانه‌هایی از کاهش سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. طبیعتاً سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در کشوری که وضعیت باثباتی ندارد واهمه دارند.در این مورد فرانکل، او گفت: اسرائیل اعتبار خود را در برابر سرمایه گذاران از دست داده است. وی افزود: اعتبار از طریق گفتار خریداری نمی شود، بلکه با عمل خریداری می شود.

روز دوشنبه، فیچ رتبه اعتباری اسرائیل را با توجه به تداوم تجاوزات به نوار غزه در دهمین ماه خود و پیامدهای آن در منطقه، یک پله کاهش داد و از «A+» به «A» رساند.فیچ در بیانیه ای اعلام کرد که کاهش رتبه «منعکس کننده تأثیر جنگ جاری در غزه، تشدید تنش های ژئوپلیتیکی و عملیات نظامی در چند جبهه است».این آژانس چشم انداز خود را در مورد این رتبه در سطح منفی نگه داشت، که به این معنی است که ممکن است دوباره رتبه آن کاهش یابد.فیچ جدیدترین شرکت از سه شرکت رتبه‌بندی است که رتبه اوراق قرضه دولتی اسرائیل را از زمان آغاز جنگ غزه در ۷ اکتبر، به دنبال کاهش رتبه توسط Moody's و Standard & Poor's کاهش داده است.

کد خبر 875622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha